Dreamweb:  Op skeelers rond Groningen.

      Top of page      Home page      Story index      Timeline index      Birth of Kweb index          

===============================================================

 

Visiters from kinkytshirts.nl: this page is in the Dutch language. May be, some day I will translate it in English. This page is about a beautifull skeeler project: 

  • On skeelers around the city of Groningen (that's something like 12 kilometres of heavily used highway around the city of Groningen in the north of the Netherlands). The maximum speed for cars is 70 kilometres per hour, no other traffic but cars and motors are allowed. 

I have decided to make the skeeler project a long time project. There is no hurry, because after all: if the skeeler project is finished what else to do? On skeelers the complete 'Route Peripherique' around Paris? Or the ringway around Amsterdam? No, I do not like that 'big company' stuff: the size of a project must be a human size. And 12 kilometres of highway is an acceptable goal. 

 

Disclaimer (English version):  

Nothing of the content of this page truly happened. Similarities to real world events is purely coïncidental and not the goal of this page. So it is actually not true that someone would skeeler upon the highways surrounding Groningen.
It is just a made up story by some writer. And all the webmaster/editor/artist is doing is simply reposting this story.

Nothing more and nothing less (realy true).

 

 

 

===============================================================

 

Er moet nog een plattegrond van de Groninger ringweg komen, daarop kan ik dan de afgelegde stukken alvast invullen. Bepaalde delen van de ringweg lijken mij erg moeilijk, zo is er bijvoorbeeld een groot kruispunt met de naam Julianaplein. Hoe kom ik zonder kleerscheuren daaroverheen? Het is altijd druk daar, maar er zijn gelukkig veel afslagen en dus veel kans om snel weg te komen. (We moeten natuurlijk vermijden om al te veel gemeentelijke belastingen te betalen, verkeersboetes vallen tegenwoordig vaak onder de gemeentelijke belastingen want dat maakt het invorderen wat makkelijker...)
Als u bekend bent met de ringweg van Groningen dan weet u snel nog meer vervelende trajecten: Bij het Hoendiep richting Stadspark omhoog (of naar beneden de andere kant op...) is ook vervelend. Alleen maar vangrail aan beide zijden en weinig uitwijkmogelijkheden, verder is er veel kans dat de auto's twee rijen dik rijden of anderssinds inhaalpassages uitvoeren. Verder is het stuk vanaf het Julianaplein tot aan Leeuwenborg/Beijum ook enorm lang en de stukken zonder vluchtstrook doodlink, verder blijft het iets te druk aldaar. 

===============================================================

Disclaimer:  Niets van het onderstaande is echt gebeurt. Gelijkenissen met echte gebeurtenissen is volkomen toevallig en is niet de opzet van het geheel. Er is dus helemaal niets van waar dat er iemand is die over de ringweg zou skeeleren. Het is gewoon een verzonnen verhaal van een schrijver.
Niets meer en niets minder (echt waar).

 

===============================================================

 

26 april, de eerste stukjes.
6 mei 2001, tweede stukje
13 mei 2001, derde stukje
20 mei 2001, vierde stukje

1 juli 2001, naar Assen

2 juli 2001, naar Assen
3 juli 2001, naar Delfzijl
31 augustus 2001
1 september 2001

   
 

01 maart 2002
10 maart 2002

09 mei 2002

23 mei 2002

 
   

04 mei 2003
07 juni 2003-1st keer
07 juni 2003-2de keer
 18 juni 2003
  29 juli 2003

===============================================================


 

 

===============================================================

In de nacht van donderdag 26 april heb ik het eerste stukje rondweg Groningen gedaan. Het stelde nog niet zoveel voor, 200 meter de ene kant op en dan weer 200 meter terug.
Die dag had ik blijkbaar een overmaat aan energie want ik was exact 4 keer wezen skeeleren, toen ik weer thuis kwam was ik zo moe dat ik zonder een sigaret en een pils maar direct het bed indonderde. 

Een foto van het eerste 'eindpunt' ziet u hier. Op dit punt ben ik nu al op drie verschillende avonden geweest (zie ook de disclaimer)

De nacht van 6 mei 2001: Sinds 26 april al een 'moeilijk lijf'; mijn pezen in de heupen voelen steeds zo moe. Pas na een half uurtje rustig skeeleren verdwijnt dit. Eerst een uur door de stad gerold, toen richting Paddepoel universiteits complex. Even heen en weer op de wegen van het complex. Toen naar de uitgang en goed naar de dienstdoende portiers kijken, want ik wilde tegen de rijrichting op de ringweg en dan zien ze mij natuurlijk gaan (als ze op zouden letten....). Gelukkig waren de heren niet zo scherp en ik nam de afslag universiteits complex richting Bedumerweg (maar dan tegen het verkeer in).
De op-en afritten zijn altijd het gevaarlijkst, evenals de stukken zonder vluchtstrook. Koppie erbij want de automobilisten weten natuurlijk niet wat ze met de situatie aanmoeten, bij elke auto schiet ik naar de zijkant. Ze zijn allemaal stomverbaasd en de meestal toeteren ze even (ik hopen en bidden dat ze de politie niet bellen, als ze van twee kanten komen zit ik in de val en kan niet wegkomen).
Alles gaat goed, ik nader het spoorweg viaduct en kan mij wat verschuilen op de afgezette wegdelen. (Er is daar een langdurige verbouwing, het spoor wordt eindelijk verdubbeld na een jaar of zestig toen de eerste voorbereidingen gestart zijn...)
Ik skeeler op mijn hurken, een passerende automobilist heeft het niet eens door. Ik schaats door en ga naar de andere rijbaan. Dan doemen de verkeerslichten eind Bedumerweg op en ik ga naar rechts. Twee fietsers zien mij aankomen en moeten een beetje lachen, we passeren elkaar maar beide partijen weten niet goed wat te zeggen.
Tevreden rol ik de laatste kilometer naar huis.

Als ik de sleutel in mijn voordeurslot steek is het kwart voor 1 en ik hoor allemaal geschreeuw binnen. Wat zullen we nou hebben? Snel ga ik naar binnen, daar ligt Michelle op de bank onder een deken en ze schreeuwt om drinken.
Ik vraag wat dit vierjarige meisje eigenlijk beneden doet en niet in bed ligt. Ze was gewoon naar beneden gegaan en op de bank gaan liggen.
Door al die herrie wordt haar moeder ook wakker en gaat naar beneden. Miesemoes krijgt wat drinken, ze wil nog even beneden bij papa blijven. Dat is verder goed, maar de deur naar de kamer gaat even dicht want papa gaat even lekker roken. En een pils gaat er ook nog uitstekend in.

Hier is nog een foto van een oprijlaan van het Zernike Complex, foto is genomen vanuit de auto en omdat het overdag was leek het mij handig om maar met de rijrichting mee te rijden. In de nacht van 6 mei ben ik dus aan de andere kant van de ringweg omhoog geskeelerd (leest u ook de disclaimer).
Dan is er nog een foto van 'voor het spoor' en 'na het spoor'. Deze foto's zijn uit het perspectief van de automobilist, de skeeler ging juist de andere kant op en was dus tegenligger.

Titel: Met deze skeelers kan men schaatsten over 's Heren wegen.
       
De nacht van 13 mei 2001: Het is nog zaterdagavond en ach, het gezin is slapende en ik moet nog wat calorieën kwijt. We binden de wieltjes onder en gaan op pad. Het plan is om rustig filosoferend wat rond te rijden in Selwerd, de busbaan is relatief goed begaanbaar en ik heb een goed statistisch overzicht over uit zijwegen inslaande automobilisten. Ik ga toch even kijken bij de begraafplaats Selwerderhof om in een voldoend diepe filosofische stemming te geraken. Omdat ik de as van mijn vader nog steeds moet bijzetten op dit kerkhof is er veel potentie om na te denken over de diepere zaken van ons eigen leven. Als ik van Selwerderhof terugschaats richting stad ontmoet ik eigenlijk vrij snel de ringweg. In diepe filosofie verzonken kies ik toch maar de oprijlaan naar de Bedumerweg, het is van dat mooie asfalt en het is maar een klein stukkie dus even snel kan wel.
Ik schaats naar de ringweg toe (in tegengestelde verkeersrichting natuurlijk) en verlies langzamerhand mijn filosofisch lange termijn gevoel. Het hier en nu komt bovendrijven, statistisch gezien betekend dit dat er op het wegennet rond Groningen vlak na twaalven veel hard inslaande projectielen vanuit de provincie plaats zullen vinden. Er is nu kermis en dit is het eerste weekeinde en het is nu net na twaalven. Reinko wil nu over de ringweg heen, is dat wel zo verstandig Reinko? 
Toen ik bij de ringweg aankwam (oprijlaan is best wel lang trouwens) waren mijn filosofische gedachten omtrent de vergangkelijkheid van ons lichaam vervangen door filosofische gedachten omtrent de wijselijkheid van nu deze route kiezen. 
Op de ringweg aangekomen was er geen tegemoet komend verkeer, ik nam mijn vrijheid om de rechterrijstrook te nemen (links dus voor tegemoetkomend verkeer) en kon flink opschieten. Twee tegenliggers kwamen langs en er was geen getoeter, de achterste auto gaf even groot licht en even vriendelijk moest ik terug zwaaien. 
Dan kom ik aan bij de verbouwing van het spoor, weer ga ik dankbaar achter de afzetting langs. En weer ga ik op mijn hurken en weer passeren er automobilisten die niets zien (dat is mooi, bellen ze niet daar de daartoe bevoegde instanties toch?).
Dan komt einde van de afzetting, wat moet ik doen? Vorige keer koos ik duidelijk voor de andere rijbaan om zo snel mogelijk van de ringweg af te zijn. Achter mij hoor ik geen aankomend verkeer en van voren is er ook (nog) niets. Mijn besluit is om op deze twee rijstroken te blijven.
Als ik de verkeerslichten nader komen er twee auto's aan, de eerste gaat duidelijk boven de honderd. Hij heeft zeker nog tijd genoeg om af te remmen voor de sla-ommetjes die hij moet maken bij de wegafzetting verderop met adviessnelheid 50. Omdat zijn rijstijl duidelijk geen rekening houdt met de komende afzetting maan ik hem tot kalmte. Jammer dar ik geen politiepet droeg, dat zou leuk zijn, de hardrijders aanhouden en een bekeuring geven 

(Intermezzo:
Als je op de zwarte markt een mooi tweedehands 'snelheidsmetingsgeweer' van de politie kunt kopen dan kan het wel leuk feest worden. Gewoon een politiepet op en dan op skeelers op de ringweg allerlei te hard rijdend gespuis aanhouden! Wie wil er nu geen bekeuringen uitschrijven, rijbewijzen innemen, weer bekeuringen uitschrijven en dan over de walkie talkie overleg plegen met het hoofdbureau. Tegen de snelheidsovertreder zeggen dat hij over 2 uren voorgeleid zal worden voor het snelrecht en dat zijn rijbewijs en auto ingevorderd worden en er direct 3 weken in de gevangenis doorgebracht moeten worden. Vervolgens zeg ik dat hij op Candid Camera bij de Tros komt en daarna dat dit laatste niet waar is. Dan mag hij/zij weer doorrijden met het advies zich voortaan aan de minimum snelheid te houden, deze minimum snelheid staat aangegeven op borden langs de rand van de weg, 70 km/uur op de ringweg dus... Voordat de te hard rijdende automobilist weer verder mag moet hij/zij nog even bevestigen dat de minimumsnelheid langs de rand van de weg aangegeven staat en klaar is ome agent weer met zijn/haar stichtende werkzaamheden.
Einde intermezzo)

De tweede auto passeert ook met ongeveer 95 km/uur (oh oh, wat zijn die automobilisten toch onverantwoordelijke wezens) en ik skeeler nog even verder naar de verkeerslichten en sla rechtsaf naar de Bedumerweg.

Hoewel ik nog veel energie heb besluit ik vanavond niet meer over de ringweg te gaan, statistisch gezien is het niet verantwoord die stukken zonder vluchtstrook te nemen. De meikermis 2001 geeft relatief veel hard razend verkeer van jonge mannetjes met relatief weinig rijkilometers. Nee, ik kijk nog even in de stad bij de meikermis 2001. 
Richting Grote Markt, via de Oude Ebbingestraat kom ik aan, wat een teringherrie is die kermis toch. Voor het Cardillon zwaai ik links en dan rechts naar de Martinitoren. De kermis begint zwaar te domineren in mijn zintuigen, wil ik daar echt tussendoor om naar de Vismarkt te gaan en dan via plantsoen weer naar huis?

(Intermezzo nr 2:
Nee, ik heb geen zin in al die rare blikken en dat sociale konijnen-flaneer gedrag. Ik keer mijn kont naar de kermis en ga weer terug via startroute (links en dan rechts) invers = links en dan rechts zodat ik weer op de oude Ebb zit. In de groene letters hierboven ziet u een mooi stukje toegepaste wiskunde, de inverse (= de 'weg terug') is weer dezelfde routebeschrijving "eerst links en dan rechts ".
Einde intermezzo nr 2.)

Terug naar huis heb ik er toch wel even zin in, de Oude Ebb daalt nogal fors naar de grachtengordel toe en het gaat nogal hard. Voor en achter fietsers dus ik glij maar mee. Bij de brug aangekomen blijken er wel drie of vier auto's van rechts te komen. Er is geen mogelijkheid dat ik erdoor kan en ik moet remmen. Moeilijk want er zijn veel fietsers, mijn achterliggers hebben begrip voor de situatie en geven mij wat ruimte zodat ik wat voorwaartse energie kan kwijtraken. Het gaat goed, maar de wet Ekin = 0,5mv2. is onverbiddelijk; ik moet mijn voortwaartse energie lineair afbouwen. (Dat gaat dan met van die vreemde bewegingen die in de verte lijken op het remmen op ijs. Het grote verschil is dat je met een schaatsmes op het ijs kan schrapen en met die skeelerwieltjes lukt dat niet, je moet het veel meer op kracht doen..) Vreemd genoeg lukt het remmen ook nog, de auto's van rechts weten gelukkig ook dat het kermis is en wachten twee rijen dik op een voorrangsweg op de van links komende fietsers. Hoewel ik bijna stil sta zet ik flink aan en neem mijn voorrang. De fietsers gaan direct mee en halen mij in, met een flinke vaart gaan we door de Nieuwe Ebb, ik hoor geen enkel verkeer uit al die linker en rechter zijstraatjes en ga achter de fietsers aan. 
Aan het eind minder ik vaart en ga rustig naar huis.

Wat is het volgende traject? Ik denk aan een stuk Beijum en verder. We zien het wel. Eerst moet ik nieuwe wielen installeren, dat is ook weer een gedoe. Tot de volgende update lieve lezers.

 

 

De nacht van 20 mei 2001:  Nog steeds geen nieuwe wielen, de wieltjes houden zich dapper maar hun omtrek is wel kleiner geworden. Ook raken ze vreemd ingesleten, ik wist niet dat ik zo asymmetrisch was.
De bedoeling is gewoon vredig een eindje heen en weer te jakkeren zodat ik mijn overbodige calorieën kwijt kan raken. Even na twaalven ga ik op pad, de wieltjes kraken en piepen. Net als op zo'n rammelfiets kan iedereen je aan horen komen. Eigenlijk is het best wel leuk, al die geluidjes. Vroeger als kind had je wel kartonnetjes aan je fiets, de kartonnetjes staken in de spaken en dat maakte dan een periodiek geluid. De echte blitskikkers hadden deze installatie met behulp van een leeg schoenpoetsblikje, dat gaf pas een indrukwekkend geluid. Met de 'rekkers' van de PTT werd de boel dan vastgezet en met een halve wasknijper als trommelstok voor het schoenpoetsblikje was je de macho van de straat.

Ik verdrijf mijn geromantiseerde jeugdherinneringen (want ik was natuurlijk nooit de macho van de straat, ik kreeg alleen maar klappen van mijn blanke buurjongens en met enige regelmaat van de Ambonesen uit de achtergelegen wijk). Vanaf mijn huis aan de Bedumerstraat ga ik richting Korreweg en dan Heymanslaan. Vanavond een leuk stukje Oosterparkwijk, veel busbanen en veel industrie terrein en dat is altijd mooi skeeleren (het is er altijd rustig in de nacht).
Na de Heymanslaan even snel een stukje busbaan, dan de Zaagmuldersbrug en linksaf naar de Oosterhamrikkade ZZ. Dan het stukje vogelweg, dwz die  Paradijs/Struis/Kraanvogelstraat. Dus moet ik eigenlijk 'vliegen', maar daar heb ik geen zin in.
Dan langs het water (Florakade) en vlak voor het eind naar links (Oostersluisweg). Voor de Oostersluisweg zie ik verderop een politieauto zeer vreemd gedrag vertonen, er zitten twee politiedames in en als ze stoppen stapt de ene uit en gaat langs de kant van de weg naar paaltjes kijken. Dan stapt ze weer in en gaat de andere weer een eindje verder rijden. Ik baal als een stekker, want in het aangezicht van de politie is er altijd sterke daling van potentieel efficiënt rijgedrag: In de auto mag je niet te snel, op de fiets mag je niet door rood en op skeelers mag je helemaal niets meer, alleen over de stoep. 
Maar ach, ik zou toch niet over de ringweg vanavond, dus het maakt niets uit. Over het fietspad langs de Rijksweg 41 (Damsterdiep) gaat het richting Leeuwenborg. 
Spoedig kruist de Ringweg mijn pad, majestueus viaduct zij over het Damsterdiep. (Merkt u hierbij trouwens op dat ik het werkwoord 'viaducten' gebruikt heb, de ringweg viaduct over het Damsterdiep, analoog zou het Damsterdiep kunnen 'aquaducten' over een fietspad, of het fietspad 'tunnelt' onde het Damsterdiep door. Ach, wat is taal toch mooi: de taal doet al het denkwerk voor je, je hoeft alleen de woorden maar op de goede manier achter elkaar aan te plakken toch?)
Wat moet ik doen, ga ik op de ringweg of niet? De wielen kraken nog steeds en het is eigenlijk niet verantwoord om nu te gaan, bovendien is het nog te druk om deze tijd op dit deel van de Ringweg. 

Tegen de redelijkheid in ga ik toch, eerst onder het viaduct door en dan linksaf (dus met de richting van het verkeer mee) de ringweg op (richting Beijum). Balen balen balen, voordat ik op de feitelijke ringweg aankom gaat er al een auto naast mij rijden. Ik heb niet direct de indruk dat dit iemand is die de weg wil vragen, snel slik ik een hele serie vloeken in, ik wil geen aanvullende gemeentelijke belastingen betalen! Achter het stuur zit een politiedame, de politiemeneer naast haar draait het raampje open en opent middels een 'Goedenavond' onze conversatie. Ook ik wil graag een beleefdheid debiteren en hoop dat wij zo gezellig keuvelend nog een heel eind kunnen komen. Helaas, de meneer wil graag van 'kunt u even stoppen?'. Dat moet dan maar, snel stop ik en ga voor het geopende raampje staan. Mijn hersenen draaien op volle toeren, hoe moet ik mij nu weer uit deze situatie kletsen? 
De politiemeneer wil weten of ik bekend ben in deze omgeving, ik antwoord iets vaags over uit Zwolle komen en hier een paar daagjes logeren. (Ondertussen denk ik van: uitkijken Reinko, dit is liegen over je NAW gegevens en dat was 20 jaar terug al  vrij snel ƒ500,- achterstallige gemeentebelastingen. Niet weer doen dus.).  
Eenmaal aan het woord laat ik het niet snel weer los en ik leg uit dat ik juist onderweg was naar het fietspad dat ruim 100 meter verderop over de ringweg heengaat ('Ik moet naar dat pad, dan bij de (geluids)wal omhoog en dan die richting' wijs ik al anticiperend op de vragen die komen). Verder is de agent ook nog van mening dat 'Wij willen niet dat u een ongeluk krijgt'. Daar ben ik het best wel mee eens, ik wil ook geen ongeluk want die auto's hakken er stevig in. 
Dan raakt de agent  vol verbazing over mijn fietspadsmoes als hij vraagt: 'Heeft u dat fietspad dan beneden aan het begin van de weg niet gezien???'  (Tja, nu ik er nog eens goed naar kijk dan begint dat fietspad zelfs precies naast de oprijstrook van de ringweg en gaat na een paar honderd meter over de ringweg heen. Hoe kan ik dat nou niet gezien hebben?) Ik probeer zo dom mogelijk in het rond te kijken, ik doe mijn best om eruit te zien als een Zwollenaar die verdwaald is in Groningen.
Per seconde ga ik dommer kijken, nu zie ik er zo langzamerhand uit  als een mongool met 83,38 chromosomen als de agent nog steeds volkomen verbaasd nog eens vraagt :
"Heeft u dat fietspad dan niet gezien?
Nee, nee, het was me niet opgevallen. Gelukkig neemt de lichaamstaal en gewone taal aan beide kanten snel de vorm aan van een echt poldermodel voorstel: Als u teruggaat dan kunt u het fietspad nemen. 
Dat moet dan maar, ik ben allang blij dat er geen extra gemeentelijke belastingen geheven zijn.

Thuisgekomen moet ik toch wel lachen. Wat was hij verbaasd; 'Heeft u dat fietspad niet gezien?'.  Ik hou het niet meer en krijg acuut de slappe lach.

Een foto van de situatie ter plaatse (overdag genomen): Heeft U dat fietspad niet gezien? Nog een (digitale) foto van hetzelfde? Nogmaals (want de aardige politiemeneer heeft het wel twee keer gevraagd):  Heeft u dat fietspad niet gezien02

          

Pas na de vakantie ga ik een nieuw stukje schrijven (want dit is alleen maar een verhaal hoor, niets ervan is in werkelijkheid gebeurt). Leest u vooral de disclaimer.   

 

1 juli 2001: Nog steeds geen zin gehad om weer een stuk ringweg te nemen. Wel al een lading foto's gemaakt van de ringweg met zo'n leuk digitaal cameraatje. Vaak denk ik dat het gekkenwerk is, maar als je gewoon wat gaat skeeleren over zo'n stukje ringweg dan zie je in de praktijk toch vaak dat je ook gewoon weer thuis komt. 
Vandaag ben ik naar Assen gegaan, viel achteraf best wel mee, maar de gewone fietsroute bevat minstens 10 km slecht begaanbaar fietspad. Op een rustige zondagmiddag kan men dan ook wel wat autoweg nemen, maar we maken het niet te dol. In exact 2 uur en 10 minuten sta ik op het station van Assen en koop een kaartje voor de trein naar huis. 
Wat ben ik zweverig op de terugweg, die liter pils uit mijn rugzak komt wel op voor ik thuis ben. Zal ik morgen weer gaan?
2 juli 2001:  We zijn inderdaad weer gegaan, ook dit keer weer richting Assen. We hebben geen ringweg genomen en ook geen andere snelwegen van enige importantie. Het was wel weer ver en er was weer 10 km slecht begaanbaar fietspad. Wederom was ik in exact 2 uur en 10 minuten op het station (na exact dezelfde omwegen als gisteren). 
3 juli 2001: Om de boel maar even af te blussen en omdat ik mijn eigen grenzen eens wilde verkennen (want na gisteren was ik nog vrij fit) besloot ik om vandaag dan maar eens naar Delfzijl te gaan. Het is op dit moment uitermate belangrijk om u sterk te ontraden om op skeelers naar Delfzijl te gaan via de meest gangbare route, er is hooguit 5 of 6 kilometer normaal asfalt. De resterende 24 a 25 kilometer bestaat uit rotzooi, meer geschikt voor trekkers (of tractoren zo u wilt) dan voor skeeler wieltjes. Kortom: Niet doen, bovendien is de wegbewijzering in Delfzijl belabberd en moet je de hulp van de lokale bevolking inroepen om bij het station te komen.


Geheel terzijde: Het is geen NS, maar het heeft wel vertraging en het vertrekt via het spoor van Delfzijl naar Groningen en retour. Ra ra hoe heet het?

Wat was ik kapot toen ik op dat kloten station aankwam. Alleen maar grofkorrelig fietspad en wegasfalt. Echt shit, shit en nog eens shit. Doen we niet weer, we moeten Delfzijl maar verkopen aan Denemarken of Zweden (misschien willen de Duitsers ook wel bieden, maar ik hoef het niet meer...).

          

 

Nog een foto van een stuk dat nog wel acceptabel is, maar als u de ringweg ter plaatse kent dan weet u wat er zoal in het verschiet ligt tot het Julianaplein.
De foto is van een deel van de ringweg bij Beijum.
31 augustus 2001: We gaan zomaar wat rondrijden, al snel kom ik in Paddepoel terecht. Bij het winkelcentrum Paddepoel aangekomen ga ik naar rechts richting Universiteits complex voor De Trefkoel langs. Al na korte tijd komt met grote snelheid een Volkswagen Polo langsgereden (ik schat met zo'n 70 km/uur). Direct daarachter een gewone politie auto, ook met ongeveer 70 km/uur.
Naïef als ik ben dacht ik van "Die politie auto zit vast achter die Volkswagen Polo aan want die rijdt nogal hard".
Vanaf de Zonnelaan sla ik linksaf de Venuslaan in en direct na dat hoge flatgebouw rechtsaf naar de Plutolaan. 

Dan weer dieper de wijk in en van de hoofdroute af via:
Linksaf de Jupiterstraat in en dan weer rechtsaf de Uranusstraat (misschien is die laatste de Neptunusstraat geweest, dat weet ik niet meer exact).

Einde Uranusstraat kom ik bij de Planetenlaan en moet rechtsaf om weer op de hoofdroute te komen. En ja hoor, daar komt de politie auto zachtjes aangereden.

Naar wat voor gespuis zouden ze op zoek zijn? Ik heb echt geen idee en als een brave Hendrik ga ik natuurlijk over de stoep. Bij het passeren van de tegemoetkomende politie auto kijk ik toch een heel klein beetje boos naar de geüniformeerde medemensen, want het is toch doodlink op zo'n stoep in het donker. (Auto's nemen het straatlicht weg en de stoep is niet in de beste toestand met kans op losse tegels, spleten en verhogingen).

Ik heb geen zin om ook de Volkswagen Polo te gaan spotten, die staat waarschijnlijk toch ergens verdekt opgesteld bij de ringweg. Toch eens kijken of ik de politie auto nog terug kan vinden. 

Einde Planetenlaan snel rechts/links/rechts en ik zit weer op de hoofdroute Zonnelaan richting Trefkoel. Even flink opschieten en ik ben weer bij de Venuslaan, ja hoor; daar komt de politieauto al van de Plutolaan af en komt mijn kant op. 
Als een zedige Hendrika zeil ik over het trottoir. Omdat de straatverlichting hier uitstekend is en het trottoir zo glad is, is het natuurlijk een genoegen om hier op dit trottoir te mogen skeeleren. Zo vriendelijk als ik maar kan kijk ik naar de politie auto, "Wat is het toch goed dat er politie is!" denk ik zo maar. Voor mijn gevoel kijken de politie mensen net zo vriendelijk terug en is iedereen weer blij en kan iedereen met voldoening terugkijken op een mooie dag. Amen.

Dan zet ik richting huis in, de route is niet belangrijk dus u kunt uw plattegrond weer opbergen. Bij het Noorderstation aangekomen krijg ik zo'n vreemde kriebel 'Ik ben nog niet gevallen vandaag!'  Ik probeer het te onderdrukken en hoop dat ik thuis ben voordat ik val. Het is altijd zo heftig, dat vallen. Vooral als je hard gaat.
Maar als die kriebel er éénmaal is dan lijkt het net of mijn evenwichtsgevoel wegsmelt, het kost meer moeite om het evenwicht te bewaren en af en toe maak je spontaan van die 'debalancerende' bewegingen. 
Ik ben valkbij mijn huis, ik ga door kleine straatjes over de stoep (ik woon midden in een woonerf), 50 meter voor de laatste hoek staat een verkeersbord op een paal rechts van de weg met 'Niet parkeren'. Nog 5 meter tot die paal en ik besluit "Ik doe het". 

Iets meer vaart maken, dan bracht ik mijn lijf achterover en liet mijn benen vooruit onder vandaan glijden. Ik steek mijn linkerarm uit om de paal op 'te vangen' en laat mijn benen de lucht in schieten. Voor mijn gevoel kwam ik tot horizontaal en liet mij toen op mijn rug naar beneden vallen, alle valenergie kon ik goed opvangen. Toch sloeg mijn achterhoofd tegen de grond, het was maar heel zachtjes en veerde direct weer terug.
Ik gaf toch een kreet van schrik, maar stond direct weer op en jakkerde nog even snel naar de hoek. Had ik soms een adrenaline overschot? Ik was van mezelf geschrokken, maar thuisgekomen was ik snel volkomen ontspannen en ik was echt alle stress van de dag kwijt.

Met mijzelf spreek ik af dat ik dit jaar absoluut niet meer over de ringweg ga, voor mijn gevoel is er geen enkele noodzaak meer om dit te doen. Al een paar maanden heb ik dat niet meer gedaan, dus ik kap er gewoon even mee. Volgend jaar misschien weer!

          

1 september 2001:  Het is zaterdag maar ik heb geen zin om naar de kroeg te gaan. We gaan nog lekker een eindje skeeleren, de hele middag ben ik aan het metselen geweest samen met mijn broer en ik wil nog eventjes uit huis.

Door een zootje wijken heen: Centrum / Oosterparkwijk / Korrewegwijk / Selwerd / Paddepoel, kom ik op de Pleiadenlaan richting Vinkhuizen. Wat zal ik doen?

  1. Bij de stoplichten halverwege de Pleiadenlaan naar links en dan nog wat heen-en-weer tot we naar huis gaan?
  2. Naar Vinkhuizen maar over de stoeptegels onder de ringweg door en dan via het fietstunneltje aan de andere kant weer naar boven?
  3. Gewoon verder over de Pleiadenlaan, dan over de Pleiadenbrug en vervolgens de busbaan nemen (bussen rijden nu toch niet meer zo laat in de nacht)?

Optie 1 wil ik niet want ik wil nog wat meer kilometers maken. Ik skeeler naar de Pleiadenbrug en ik wik en ik weeg. Ik kijk wat om mij heen, maar er is vrijwel geen verkeer. Achter mij komt maar 1 auto aan en de ringweg is ook vrijwel uitgestorven, op de Pleiadenbrug moet ik kiezen; naar beneden via die rottige stoep of snoeihard over de ringweg? 
Ik wil eigenlijk naar beneden, maar de auto die mij inhaalt zal het verkeerlicht licht op groen zetten dus de ringwegautomobilisten moeten dan toch stoppen. Ik doe het toch, hard ga ik achter de auto aan en tegelijk gaan we door groen licht. 
Helaas, ik heb buiten de efficiëntie van de Nederlandse verkeerslichten gerekend, want links van mij op de ringweg staat een auto te wachten die zelf ook linksaf wil (en mij dus in de rug zal rijden als ik naar beneden richting rotonde ga...).

Daarom moet ik al mijn snelheid en haast opgeven en ik laat de auto voorgaan. Kan ik er lekker toch nog teringhard achteraan naar beneden. Dan de rotonde nemen en rechtdoor Vinkhuizen in.

Maar wat had ik gister nu afgesproken met mezelf? Ik zou volgend jaar pas weer 'Wat doen'. Tja, dat soort afspraken is blijkbaar hopeloos. Dat is net zoiets als niet neuken op de oneven dagen van de maand. Ook hopeloos.

          

01 maart 2002: Zoals gebruikelijk hou ik me een beetje koest in de winter en al deze maanden heb ik alleen maar met mijn automobiel gebruik gemaakt van de ringweg.

Het was deze winter weer prut met het aantal vorstdagen en vooral met het aantal schaatsdagen op ijs. Hooguit twee of drie dagen was er gelegenheid om te schaatsen, is er dan toch een broeikaseffect aan de hand??

Zelf ben ik bang van wel, maar laten we eens wat (simpele) berekeningen doen aan de mensheid versus de rest van de biomassa. 

Wat produceert de mensheid aan milieugiffen als geheel en hoe maken we dat wat aanschouwelijk?

We kijken eerst hoeveel kilogram biomassa aan mensheid er is;

Stel er zijn 6 miljard mensen van elk gemiddeld 60 kilogram, dat geeft samen 360 miljard kilogram vlees en botten. Ongeveer 360 miljoen kubieke meter vlees en botten. Ja ja, wij zijn maar 360 miljoen m3 vlees en botten, weinig hè?
Nu gaan we de hele mensheid door de gehaktmolen draaien en daar bouwen we een grote muur van om de evenaar heen. We maken deze muur drie meter dik, hoe hoog is deze muur dan ongeveer?
Omtrek van de aarde is ongeveer 40 duizend kilometer, dus voor een drie meter dikke muur van 1 meter hoog is 120 miljoen kubieke meter vlees nodig. De muur zal dus ongeveer 3 meter hoog zijn.

Dat is dus de totale biomassa van de mensheid; een drie meter dikke muur van drie meter hoog helemaal rond de aarde. Zo gezien lijkt het niet veel; een sliert vlees rond de evenaar, wat voor kwaad zouden wij kunnen doen in de hele grote biomassa die er in totaal op de aarde is?

Verder kan je je afvragen hoeveel kilogram benzine je jaarlijks gebruikt aan transport (auto, trein en vliegtuig). Hoeveel kilogram aardgas, olie of hout op jaarbasis om te koken en het huis te verwarmen?
Hoeveel kilogram fossiele brandstoffen op jaarbasis buiten de huishoudens? Hoeveel kilogram gaat op aan de electriciteitsproductie?

Al met al tikt dat toch wel een beetje aan hè? Als we als mensheid gemiddeld maar 1 kg per persoon per dag gebruiken dan is dat toch al 360 kg op jaarbasis en dat is ruwweg 6 keer de biomassa van de hele mensheid.

De wereldvraag naar aardolie is ongeveer 75 miljoen barrels per dag, dat is op jaarbasis een volume van ongeveer 5000 miljoen m3 aardolie. De biomassa van de mensheid is ongeveer 360 miljoen m3 dus op jaarbasis gebruiken we ongeveer 14 maal ons eigen gewicht aan aardolie alleen.

Helaas kan ik nergens vinden wat de totale biomassa van alle dieren en planten tesamen is (tenminste, ik kan geen betrouwbare cijfers vinden, want gelul als zou er 1850 miljard kg op de continenten zijn en 3,6 miljard kg in de zeeën lijkt mij totale onzin).

Al met al denk ik dat er wel een structureel broeikaseffect kan zijn, gewoon wat rekenen aan de hoeveelheid fossiele brandstoffen doet al het ergste vermoeden. En die hele simpele grafiek van het gehalte aan CO2 over de eeuwen heen is ook duidelijk genoeg, maar zal de aarde echt veranderen in een gloeiend hete woesternij? Geen idee, echt geen idee. Het kan best dat er compensatie effecten optreden die alles weer temperen. Bovendien staan we nu, historisch gezien, op het moment om een nieuwe ijstijd in te gaan. Dus misschien valt het allemaal nog wel mee.....

Laat ik maar stoppen met dit milieu gepreek, dit verhaal zou tenslotte over skeeleren gaan! Tot de volgende update lieve skeeler fanaten.

          

10 maart 2002:  Nou nou, deze week heb ik mijn eerste bekeuring gehad! Ja, echt waar; een bekeuring voor het 'niet gebruik maken van het trottoir'!
Gelukkig niet voor het skeeleren op de ringweg want de politie meneer zei dat dat wel 100 gulden was. Of zelfs 120 gulden! Brr, wat een ramp zou dat zijn.

Vanaf de Grote Markt ging ik door de Oosterstraat en toen rechtdoor de verlengde Oosterstraat in (waar hoofdburo van politie ook staat ja).
Waarschijnlijk hadden de motor muizen op het hoofdburo al gezien dat ik tegen de rijrichting in door de Oosterstraat aan kwam rijden, na het Zuiderdiep overgestoken te hebben kwamen er al twee motormuizen de hoek om en die reden voor mij uit. Blijkbaar miste ik de derde die achter mij reed, nadat ik de bocht om was moest ik even stoppen want het bleek dat een auto voor mij geremd had. Zal best wel, was mij helemaal niet opgevallen want ik was op dat moment zo depressief als de pest en ik ging juist een eindje skeeleren om weer wat speed in mijn kop te krijgen. 

Nou, dit is een copie van een voorlopige aanslag extra gemeentelijke belastingen. De acceptgiro zal nog wel even op zich laten wachten, dat is altijd weken en weken later nog eens een keer. Altijd op een moment dat je het net vergeten was.
Dertien Euro is het, dat is nog te betalen. Omdat ik op dat moment zwaar depressief was, viel het mij zwaar om normaal te praten maar ik kon gelukkig redelijk normaal antwoord geven op de gangbare vragen. Het was eigenlijk wel een beetje vreemd dat de agent direct wist hoe je mijn naam moest schrijven, ja dat was wel een beetje vreemd. Normaal moet je altijd het riedeltje 'lange of korte ij', 'met een c of met een k' alsmede 'met één e of met twee ees' langsgaan, maar dit keer niet. 

Binnenkort zal die acceptgiro wel komen, misschien ligt ie er al lang tussen. Ik heb nog een enorme stapel post open te maken, de rekeningen zijn er al tussen uit maar al die andere enveloppen moeten nog geopend en gelezen worden. Meestal is dat geen leuk werk, daarom kan het best twee maandjes wachten toch?
Als dan na twee maandjes blijkt dat er haast bij was dan heb je wel twee of drie brieven met steeds wijzigende urgentie toon erin. :)

Tot de volgende update lieve skeeler fanaten. 

09 mei 2002: Dit is een soort van 'open brief' aan lokale autoriteiten.

Regelmatig heb ik zo'n zin om een mooi stukje ringweg op te nemen in mijn skeeler parcours. Maar omdat de politie de laatste tijd zo'n ziekelijke belangstelling voor mijn gaan en staan heeft durf ik het niet goed aan. Vooraf had ik natuurlijk ingecalculeerd dat je best een paar keer aangehouden kunt worden en eventueel een nachtje in de cel zou moeten doorbrengen maar op dit moment gun ik de politie deze lol absoluut niet.

De laatste tijd ervaar ik de gedragingen van de lokale politie als stuitend en vervelend, maar bovenal als oerstom. Ja, echt oerstom. Wat is namelijk het geval?

Elke keer als ik op skeelers door het centrum heenga spotten ze mij met de video camera's die in het centrum hangen. Daarna willen ze mij altijd even laten merken dat ze mij in de gaten houden door met een VW busje een bepaald voorafgesteld parcours af te leggen. Eerst dacht ik dat dat toeval was, maar er is waarschijnlijk sprake van een structureel verschijnsel.

Waarschijnlijk bedoelen de geüniformeerde medemensen het allemaal heel er goed, maar dat neemt niet weg dat ze om een aantal redenen heel erg stom zijn. De belangrijkste reden waarom ze oerstom zijn ligt in het feit dat ze dit gedrag alleen vertonen als ik via bepaalde routes aan kom skeelereen naar het centrum. Als ik via andere routes ga dan gebeurt er niets en als ik lopend of fietsend of met de auto ben dan gebeurt er ook helemaal niets. Ik denk dat de politie last heeft van een volkomen misplaatste beschermings emotie, er is zelfs de mogelijkheid dat ze denken dat ik geweld ga gebruiken. Ach ach, dit is diep triest; als later één van mijn kinderen serieus bescherming nodig zou hebben dan kan je dat maar beter niet aan die amateurs overlaten. 

Nou heren en dames politie, laat ik u geruststellen. Als ik al geweld gebruik (maar dat is toch iets waar ik erg slecht in ben) dan is dat alléén maar tegen jullie gericht. Dus als je mij ooit wilt aanhouden en ik heb geheel toevallig één van mijn bijlen bij mij dan mep ik eerst flink en stel daarna pas vragen. Het is maar dat je het weet, ga dus achteraf niet zitten zeuren van "Ik heb zo'n hoofdpijn" (als je dan nog praten kunt natuurlijk...).

Na dit simpele gorilla borst geroffel wil ik graag nog wat zakelijke mededelingen kwijt:

  • Is het nog nooit in jullie hersenen opgekomen dat ik waarschijnlijk één bepaald persoon (nou ja, ook wel meer dan één) nooit weer wil zien?
  • Zo nee, dan zijn jullie echt oer en oerstom. Zo ja, waarom doe je dan zo vreemd als ik er ben?
  • Als jullie nog lang in dit debiele gedrag volharden dan zul je daarvan spijt krijgen in de toekomst, ik heb nog geen idee wat ik dan zal doen. Maar spijt als haren op jullie hoofden en als haren op jullie snorren zal er dan zijn, tranen ook trouwens.
  • Mocht (achteraf) blijken dat jullie gedragingen niet op misplaatste beschermings emoties gebaseerd zijn dan neem ik al mijn woorden terug.
  • Dan heb ik nog een vraag: Denken jullie soms dat als jullie maar volhardend genoeg zijn in je 'slimme inzichten' dat de rechter mij dan harder zal straffen? Denk je soms dat de rechter dan ook via dat soort wegen gaat redeneren?
  • Op het plaatje hieronder kan je zoal zien wat er eventueel zou kunnen gebeuren als jullie nog een aantal maanden doorgaan met dit debiele gedrag. Met vriendelijke groeten en veel liefs van Reinko dus.... 

 

Hierboven zie je mijn 'orange axe', het houten handvat is ongelakt. Maar wat is al dat rode spul toch? Reinko heeft geen enkel idee wat rode spul is, het lijkt net bloed. Eng hè?
Of zou dat rode spul alleen maar gesprenkelde waterverf zijn? 

Voor het geval enkele personen een 'hoofdelijke inspectie' van deze bijl wensen dan verneem ik dat graag van u. Met vriendelijke groeten alsmede gevoelens van de grootste minachting verblijf ik te Groningen. 

Reinko Venema.                  (Einde van deze open brief.)

          

23 mei 2002:  Geheel toevallig gaat het stukje van deze dag niet over skeeleren maar over het doodgaan van een bepaald persoon in een politie cel hier in Groningen. Als mijn informatie correct is dan gaat het over de 48 jarige Koos van Dijk. 
Ik schrijf eerst het stukje uit de krant over, daarna vertel ik de debiele doktor in kwestie dat het een zwaar incompetente lul is en dat het in mijn optiek volslagen idioot is dat deze doktor met de dood van deze arrestant wegkomt. 
Misschien dacht u het al; dit is een klein stukje 'War on Drugs'. Maar het is niet de standaard oorlog zoals u dat gewend bent.
Laat ik eerst eens wat citeren:

De dood van twee arrestanten in een politiecel van het hoofdbureau aan de Rademarkt in Groningen valt de politie niet te verwijten. Ook de GGD-artsen die bij de twee sterfgevallen betrokken waren, hebben zorgvuldig en volgens de regels gewerkt. Dit is de conclusie van een rijksrechercheonderzoek.

Op 3 oktober 2001 overleed de 48-jarige Koos van Dijk kort nadat hij was aangehouden als verdachte in een drugshandelszaak. Een week later stierf op dezelfde cellengang de 30-jarige Joris Houben.

Geheel toevallig heeft Reinko wat meer details over het sterfgeval van de verstikking vernomen. Daarom is hij op dit moment 'mad as hell'. In plat Nederlands; Het schuim staat mij om de bek, dat meen ik. Ik ben woest over deze vergaande incompetentie.
Wat zeggen de details? Koos van Dijk gebruikte enorme hoeveelheden methadon, ik heb vernomen een hoeveelheid van 50 pillen ofzo. Dit is echt een waanzinnige hoeveelheid, in alcohol termen is het iemand die 3 tot 4 liter sterke drank per dag wegtankt.
Koos moet deze hoeveelheid aan de arts vertelt hebben (heeft hij trouwens ooit wel een arts gezien zootje politie debielen?).
En ach, de arts was zo lief om hem wel zeven pillen te geven (de exacte details weet ik niet meer, misschien gaf het incompetente hondelul-verlengstuk ook maar 5 pillen). Ik heb vaker van dit soort artsen gehoord, het zijn vaak een beetje van die macho types. En die macho types weten wel hoe de wereld in elkaar zit; Geef die vieze junks maar lekker weinig pillen, dan praten ze veel beter en hebben ze niet zo'n grote bek al die tijd.

Elke arts die ook maar iets weet van methadon en de diverse dosis weet dat als het echt waar is dat Koos op 50 pillen zat het zonder meer een vorm van ernstige mishandeling is om dan 5 of 7 pillen te geven. En dan dat walgelijke en stomme geklets 'hij is gestikt in zijn kunstgebit'. 

Nu kan het zijn dat de politie het allemaal ook niet zo kan helpen, als er bijv zo'n 20-jarig MBO-ertje de wacht in het cellenblok moest houden. Ja die kan dat ook allemaal nog niet weten. Maar als het een ervaren agent was dan ligt dat weer heel anders.
Maar voor de arts die dit gedaan heeft heb ik niets anders over dan verachting en walging; wat ben jij een academische mislukkeling zeg. Ik heb er geen woorden voor, macho gedrag is tot daar aan toe maar daarbij nog zo debiel als een worm is stomweg niet acceptabel. 

Ik heb dit verhaal een paar keer gewoon aan wat mensen vertelt en gekeken wat de reacties waren; als je in het verhaal de woorden 'junk' en 'later gestikt in z'n braaksel' opneemt dan gaan de mensen vaak de arts verdedigen.
Als je exact hetzelfde verhaal vertelt in termen van 'een oudere arrestant' die 'niet de medicijnen kreeg waar hij om vroeg' dan is er geen enkele medelij met de arts te bespeuren.

Wat kunnen wij concluderen? Niet veel, mensen zijn stom en mensen zijn kuddedieren. En dat is eigenlijk alles, gewoon stomme kuddedieren die een sterke behoefte hebben aan gemeenschappelijke waarden en normen.

Immers er is volgens de standaard regelgeving gehandeld....

De politie heeft hier een zware minbeurt (hoewel je je natuurlijk altijd kunt afvragen hoe erg het is als een echt stuk vuilnis doodgaat in een cel, eerlijkheid gebied dat het vaak ook wel goed is, dat is nu eenmaal zo). Maar die arts die moet afgevoerd worden, dat is stomweg een incompetente arts en dat kan je niet hebben in een hoofdbureau waar allerlei totaal verschillende mensen komen om eens te logeren in zo'n fijne cel. 

Nu eindig ik deze zakelijke mededelingen, vol genoegen kijk ik uit naar het moment dat ik eindelijk eens gearresteerd zal worden. Eigenlijk moet ik hoognodig eens de bijlen repareren, van de drie bijlen zijn er twee die niet goed werken omdat het 'vasthoudhoutje' stuk is (en het ijzer daarom van de steel afvliegt....). Want het is toch wel handig om op het 'moment suprème' wat ijzerwaren bij de hand te hebben, of niet?
Of denkt mijn lieve lezer nu van 'Reinko kan veel beter gewoon meegaan met de politie meneer of mevrouw als die denkt dat dat het beste is'. En denkt de lieve lezer van 'Reinko moet niet steeds zo vervelend doen met zijn akelige verhalen en moet gewoon de regeltjes volgen, dat is veel beter want die regeltjes zijn er niet voor niets. Als iedereen zoals Reinko gaat doen dan is het toch een grote puinhoop binnen de kortste keren?' 

Nou, als je allemaal van dit soort dingen denkt dan denk ik dat je niet goed snik bent. 

Groetje en liefs&till next update.

          

  

Eind van de middag 4 mei 2003: Vanwege 'arrestatie angst' heb ik vorig jaar besloten om een pooje niet meer met de executie van die project door te gaan. Ik had van die vage angsten die je bijvoorbeeld kunt verwoorden met 'Zodra ze me een keer hebben zeggen ze dat ik een gevaar voor mezelf en/of anderen ben en dan ga ik lang lang lang de cel enzo in. Puur toevallig komt dan net op zo'n moment een mogelijke link met stoute vliegavontuurtjes van monsieur Atta voorbij en voor je het weet zit je 30 jaar in zo'n fijne Amerikaanse cel te zuchten.' 

Maar ik heb ontdekt dat niemand mij durft te arresteren, ik heb zelfs wel 5 keer met een bijl ruiten staan inslaan bij de rechtbank bij wijze van 'sociaal experiment' om te kijken wat er zou gebeuren. Niets gebeurde er! Uiteindelijk heb ik mijzelf min of meer gewoon geforceerd laten arresteren, gewoon naar die agenten toegelopen en zeggen 'Ik heb het gedaan, mijn bijl zit in mijn linker broekzak!' Toen moest zelfs ik, de gezalfde kunstenaar en de machtigste man op aarde in de cel. Wel vijf dagen lang, dat was saai oh wat was dat saai. 
Ja ja, dat waren de dagen van daverende emoties, randdebiele overheids dienaren en een weekje later zo'n uitermate boeiende 'wake up call' voor de Nederlandsche en Israëlische regeringen. Niet dat ze daar ook maar iets van geleerd hebben maar ze blijven in ieder geval nog steeds bij mij uit de buurt zodat ik mij wentel in de natuurlijke orde; Bovenaan de top van de piramide staat Reinko! En kijk maar uit, voor je het weet kom ik op skeelers van die piramide afschaatsten met in beide handen een bijl en alles wat ik onderweg tegenkom vermorzel ik totaal! Echt waar!

Vandaag is het 4 mei, het is 4 mei 2003 en vandaag het ik de belangrijkste daad uit mijn leven (tot nu toe) gedaan. Vandaag heb ik 'laten geboren' ofwel gecreëerd het zogenaamde War Tribunal. In het Nederlands; het Oorlogs Tribunaal, ik ben nog helemaal niet zeker van deze naam want ook War Foundation (=Oorlogs Stichting) is verleidelijk.
Ik hoop dat het een succes gaat worden, aan mij zal het niet liggen en af en toe zal ik een 'piepklein tikje' uitdelen om één en ander een beetje de goede richting op te loodsen. Oorlog zoals het zijn moet en ook nog eens live op de televisie, gaat uw hartje daarbij iewat sneller kloppen? Nee? Dan bent u vast zo'n stukje 'flock stuff', dan bent u vast wat ik noem één van die grijze muizen. Of bent u soms zo'n aanhanger van het 'gebroken geweertje'? Bent u een pacifist en in principe altijd tegen geweld hoe dan ook? Maar wel vlees eten hè? Want dat is heel wat anders....

Genoeg gezeurd, om het te vieren dat het War Tribunaal vandaag door het gaatje naar buiten is gekomen en omdat ik toevallig toch in de buurt was heb ik maar een stukje ringweg genomen. Het was niet een lang stuk, het traject was van de Groninger weg (die viaduct onder de ringweg door) naar de Bedumerweg. Dat is dus hooguit 10% van de afgelegde afstand uit 2001 dus het was niet ver maar wel leuk. Aan de overkant passeerde nog één of twee stads-dan-wel-streekbussen en vriendelijk moest de gezalfde kunstnaar zwaaien naar de humane inhoud van deze bussen. Gut zou Bea zich nu ook zo voelen als het volk zich weer eens komt vergapen aan haar kuiten? Geen idee, maar ik voel me er wel goed bij en het is fijn om weer op de ringweg te zijn. 

Maar er is meer, ook de ringweg had mij duidelijk gemist! Het asfalt zingt mij toe van 'Waar was je toch al die tijd? Je was toch niet bij die ringwegslet om Leeuwarden?' Ja ja, de Groninger ringweg heeft altijd al een jaloers trekje gehad dames en heren! Ik keuvel nog even wat door met de ringweg, maar daar zijn de stoplichten naar de Bedumerweg alweer en ik moet mijn geliefde weer verlaten... Sneu hè?

Even alle gekheid op een stokje; ik ben blij dat ik vandaag het War Tribunal heb opgestart. Het geeft echt zo'n diepe rust in mij dus dan is een mens meestal op de goede weg. Ik overweeg zelfs om nog een 'groot verhaal' te beginnen, het zal heten 'The birth of the War Tribunal' of zoiets als 'The proceedings of the War Tribunal'. Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar het laatste, maar we zien het wel. Per slot van rekening heeft een dag maar 24 uren en je kan niet 150 pagina's tekst per dag erdoor tikken! Behalve dat moeten anderen het allemaal ook nog eens willen lezen, en dan moet je niet teveel werken want dan 'verlies je je lezers'....

Tot de volgende update, de Butcher of Manhattan en The Shaker of Nations alsmede de Nightmare on WallStreet en zelfs de Angel on WallStreet gaan zometeen allemaal tegelijk op het knopje 'save page' drukken. Bye.

          

's Avonds 07juni2003 om ongeveer 20.00 uur: Frustratie alom, nog nooit is mijn eigen leven zo'n grote puinhoop geweest als nu. Geen enkel inkomen meer, geen werk van enige financieële importantie observeerbaar, geen telefoon meer en in een paar dagen mag ik naar de rechter om uit te leggen dat ik ook niet in staat ben om Essent te betalen. Als ik tegen de rechter ga zeggen dat die gore lafbekken van het openbaar ministerie hiervoor zorg hebben gedragen (met grote zorgvuldigheid trouwens!) dan zal het kanton rechtertje waarschijnlijk zeggen 'Voor dit soort problemen zijn er advocaten...'

Kortom ik wil weer bloed zien; en niet zo weinig ook... Maar ja, moet ik dat zelf doen? (Ja doen! Roept veel in mij.) Maar ik kan ook weer ruitjes gaan meppen. Zal ik ruitjes gaan meppen en nu niet met het getal vijf maar met het nieuwe priemgetal met schoonheid zeven?

Bijna doe ik het, maar op het laatste moment besluit ik wat anders te doen; U weet het natuurlijk al, ik ga een stukje ringweg doen. Ditmaal ben ik van plan om het stukje ringweg te nemen dat loopt vanaf het Zernike complex richting Vinkhuizen en dan snel naar de Edelsteenlaan. Ik had een week terug al een keer geoefend met 'oprijlaan op en af' en dat was wel leuk.

De wieltjes worden onder gebonden en in mijn hoofd bedenk ik het traject, verstandig is waarschijnlijk om te vermijden dat de bewakers aan de ingang van het Zernike complex mij zien. En om te voorkomen dat ze mij zien moet ik naderen vanaf de linkerzijde van de 'aanrijd-route'. 

Ik ga dus netjes achter de Trefkoel langs en neem daarna het rechter fietspad van de Zonnelaan richting Zernike complex. Onder het viaduct door en nog een paar meter en dan zou ik links afslaan de oprijlaan van de ringweg op... Maar dan passeerd mij zomaar in éénen een politie wagen die vlak voor mij aan den ringweg opgaat en in een flits denkt den statisticus in mij van 'Zou dit een significante gebeurtenis zijn?' En ik ga 'belasting technisch' maar rechtdoor over het fietspad want ik kan toch niet 10 meter achter déézen politie auto den ringweg op....? Nee toch? Dat zou getuigen van één disrespect voor lokale overheden en dat kan niet natuurlijk...

Maar na een vijftal meter fietspad keer ik toch maar weer om en ga weer naar de oprit. De statisticus in mij vraagt zich af van 'Kan ik die agenten er alsnog inluizen?' En het antwoord is een hartgrondig 'Ja!' dus ik ga lekker hard de oprit van de ringweg op.

Mensen die bekend zijn met de locale situatie weten dat er altijd bewakers zijn die perfect uitzicht hebben op de situatie in kwestie en in hoge mate van waarschijnlijkheid staan zij in electronisch contact met het locale en bekwame politiekorps. Geen zorgen, Reinko weet hoe de kudde diertjes denken en gaat lekker snoeihard de ringweg op richting Vinkhuizen.

Boven gekomen na de oprit skeeler ik lekker door, mijn plan was eigenlijk om gewoon de rijrichting te volgen want ik wil graag na de brug over het Reitdiep eindelijk eens die gedroomde bocht naar rechts nemen. Maar de realiteit zegt dat de agentjes waarschijnlijk een fuik zullen maken onderaan die mooie bocht naar rechts. Dus is het besluit om de ringweg over te steken en die steile korte bocht tegen het verkeer in te nemen richting Vinkhuizen.

Het gevaar van die korte steile bocht ligt in het tegenkomen van breed vrachtverkeer, maar het is zaterdagavond dus het moet lukken. Inderdaad, het lukt en ik ga maar snel verder naar de afslag Edelsteenlaan onder het genot van de wetenschap dat de agentjes netjes onder het viaduct op mij staan te wachten.....

Alles gaat goed en ik ben nu op de Friesche Straatweg en ga hard richting Edelsteenlaan. Zelfs de verkeerslichten werken aan het einde mee en ik heb nog een paar seconden tijdwinst en hup; veilig tegen locale extra belastingheffing ben ik op de Edelsteenlaan.

Rustig ga ik richting huis, maar ik kan het helaas toch niet laten om ook nog even de Pleadenbrug te nemen via de ringweg en niet via de fietspaden die eronder door gaan (maar ik had dat traject al eens gedaan dus dat telt niet echt). Er is nog wat mot met een automobilist en deze automobilist heeft mazzel dat ik geen bijl heb meegenomen (was ik eerst wel van plan).

Bijna thuis, ik nader het Noorderstation richting centrum en vlak voor ik daar ben observeer ik weer een politie auto! Deze gaat van de Parallelweg naar de van Oldebarneveltlaan en dat is toch wel een beetje vreemd zegt de statisticus in mij. Zou dit wederom een 'significant signaal' zijn?
Maar ach, de man die het rolmodel was voor de kapers van dat stoute 11 september gedoe maakt zich niet veel zorgen; ik ben toch vele malen beter dan die MBO-agentjes en het is verstandig om dat er maar goed in te peperen.

Of niet?

Nu nemen wij weer afscheid, in hoge mate van waarschijnlijkheid is dit de laatste update voor lange tijd (want de rechter zal op 12 juni waarschijnlijk mijn electriciteit af laten sluiten en nog weer later zal ik mijn leven wijden aan het zelf maken van allerlei bommen enzo, maar dat is allemaal voor de toekomst toch?) Dus gegroet mijn lieve lezertjes en als ik geen electronisch contact meer heb met jullie mag ik jullie dan vragen om de krant zorgvuldig te spellen als er xxxxxxxxxxxxx (censura on dominicus) xxxxxxxxxxxxx is?

          

Bijna middernacht 07juni2003-2de keer: Het is 23.20 uur en ik ben nog wel fit eigenlijk. En om eventjes vrij duidelijk te maken aan de lokale autoriteiten dat je toch niet voor niets de titel '11 september rolmodel' kunt dragen maak ik een inschatting van toekomstig politie gedrag. Na deze inschatting ga ik op pad en inderdaad ik kom nu geen enkele politie auto tegen terwijl ik toch min of meer eerst door het centrum ga en ik absoluut via het video systeem gezien moet zijn.

Nou ja, geen problemo te zien en ik ga om het centrum van de stad richting Friesche Straatweg en neem netjes het rechter fietspad aldaar. Na een poos is het fietspad niet meer van asfalt en ik voel mij gedwongen de hoofdbaan te nemen en alles is rustig.
Dan het spoor over en voilá; daar is de ringweg weer!

Blij dat ik op de ringweg ben en ik steek over en ga aan de overkant tegen de richting van het verkeer in richting Pleadenbrug. Alles gaat weer van een leien dakje, wel kom ik een drietal auto's tegen die van mening zijn dat zij niet rechts hoeven te rijden en mij een piepklein beetje proberen te snijden.
Wat een hufters, is het geen feit dat je geen eigen rechter mag spelen? Ga zelf maar eens over de ringweg skeeleren stomme automobiel rijders!

En bij de Pleadenbrug gaan mijn beide voeten mooi rechtsaf de Pleadenlaan op en op de Pleadenlaan kom ik wel één auto tegen! Geheel toevallig een politieauto dus mijn dag is wederom goed.
Wouw! Zal ik vannacht nog een derde keer gaan? Zal ik dat doen?

Wie weet, tot de volgende update mijn geliefde lezers. 

Titel: Gaaf, twee keer binnen vier klokuren tijd.
          

Woensdagavond 18juni2003 tussen 19.00 en 20.00; Tja, dit is echt zo'n dag van 'Wat zullen we nu weer eens doen?' Pas morgen ochtend om 10.00 uur kan ik de geachte Hamas verzoeken om civile doelen te laten vallen en wederom aandacht te besteden aan militaire objecten.
Dus vandaag was een saaie dag, wel veel nieuws gelezen en inderdaad gaat het Israelisch lergertje op zoek naar die criminelen die een zeven jarig meisje doodgeschoten hebben. Zoals altijd vergeten ze voor het gemak de civile doden die ze zelf gemaakt hebben, maar ja historische rechten zijn historische rechten toch?

Maar geen politiek gezeik, daar zijn deze files niet voor. Wat te doen vandaag? Wederom wat met mijn bijltjes hakken aan de deurpost van het kantongerechtongedierte? Bijna had ik het gedaan, met een 5 kilo moker passeerde ik het gebouw aan de Ossemarkt nr 7 maar op het laatste moment besloot ik van 'Nee vandaag nog niet.'.

Vandaag heb ik rustig een kilometer of 10 gefietst en later nog een kilometer of 7 op de skeelers, maar ik kan niet grof gaan sporten want ik heb geen geld genoeg om eten te kopen voor de verbruikte calorieën. Dat is een probleempje, maar waarschijnlijk van tijdelijke aard (tenminste als die sufkoppen van het lokale GAK op hun normale werksnelheid de boel rondbreien is er misschien weer wat luxer eten en wat benzine over een paar weken....). 

Nee, geen gedenk over hun werksnelheid, dat geeft alleen maar depressie en allerlei andere negatieve gevoelens. Nee, ik ga weer op pad en vlak na 19.00 uur ga ik de deur uit. Bij mijzelf denk ik nog van 'Ik ga even een blikje bier ophalen bij Albert Heijn in wijk Selwerd.', maar terwijl ik de deur uit ga weet ik al dat dit lariekoek is. Inderdaad, ik glij rustig langs de AH, het is inderdaad lariekoek om eerst een blik bier te kopen en dan over de ringweg te gaan....

Ik besluit hetzelfde traject als de vorige keer te nemen, alleen toen reed de politie ineens voor mij de ringweg op en kon ik niet mijn 'gedroomde bocht' nemen. Nu wel, ik ga dieper de wijk Selwerd in en via het viaduct crematorium netjes naar de hoofdingang van het Zernike complex.
Uit mijn ooghoeken ontwaar ik geen enkele activiteit in het portiersgebouw en rustig ga ik de oprijdlaan ringweg richting Vinkhuizen op. 

Alles gaat prima, zoals verwacht geen gedoe met de politie en wat reuze grappig is; als ik bovenaan bij de brug ben gaat er een (tegenliggende) auto langzaam rijden en de humane inhoud begint te zwaaien en te wuiven. Gut, wat een verschil is dat toch met die 5 'pre 11 september' auto's die ook langzaam gingen rijden maar waar alleen maar onverstaanbaar gescheld uitkwam.... Het leven is toch raar, vaak komt aan het eind alles toch nog goed.
Er zijn zelfs nog meer mensen die uitermate vriendelijk waaien en zwuiven, ja ik observeer zelfs personen die zwaaien en wuiven! Een wonder, ja echt een wonder en dat alles zonder extra gemeentelijke belastingen afkomstig van onze geuniformeerde medemensen! Waarlijk een wonder.

Maar ik dwaal af, laat ik de route even beschrijven; Vanaf Zernike complex de ringweg op, dan na de brug de bocht naar rechts (=ringweg vervolgen) en lekker rustig naar beneden glijden.
Beneden bij de verkeerslichten weer direct naar rechts, de bocht omhoog weer de ringweg op. Bovenaan gekomen weer de brug over en de eerste afslag naar beneden nemen dus weer richting Zernike complex (alleen sla ik nu beneden aangekomen naar rechts af en ga richting winkelcentrum Paddepoel). 

Nou lieve lezers, dat was het. Ik voel mij weer helemaal tevreden dus als jullie ook een wat probleempjes hebben met overheidsdienaren en je hebt iets als van 'Godverdomme nu ga ik dat hele gebouw slopen!!' denk dan eens rustig na en ga een lekker stukje skeeleren over een fijn stukje snelweg.
Dat is therapeutish hartstikke verantwoord hoor!

===============================================================

Titel: Ja ja, oude foto maar hier was ik vandaag lekker in beide richtingen op skeelers.
    
OnderTitel: Lees ook vooral de disclaimer, er is allemaal niets van waar... Echt waar! 

  

Dinsdagmiddag 29 juli 2003: Ja ja het is weer is weer 'tijd voor spul', en als je naar de specifieke trajecten van vandaag kijkt dan snap de 'ingewijde' direct de dimensie van het spul...

Vandaag heb ik oa het stukje genomen waar ik ooit eens gefotografeerd ben, dat was voor de Gasunie. En dat kleine detail is bijzonder bijzonder, vooral als je van de hoed en rand weet met betrekking tot dat wat heet de 'negen elf aanvalletjes'. Dit impliceerd duidelijk bloed, veel bloed. Heel veel bloed maar niet een oneindige hoeveelheid.
Nee, ik hoop op 'meer dan 200' (doden dus) maar het is nog maar afwachten of dit ook exact zal gebeuren natuurlijk. Maar mijn hartje klopt vol blijde verwachting en hoewel ik weet dat het moeilijk zal worden verwacht ik toch het beste van toekomstige knalwerkjes.

En oops, de agentjes van Groningen, gaan zij plotseling dit verhaal lezen? En waarom dan? Ha, leuke fuifnummers zijn jullie zeg. Vooral die kwiebus met 'Wij willen niet dat u een ongeluk krijgt...' Oh oh ironie ironie, wij willen niet dat u een ongeluk krijgt...
Beste agentjes, als er iets is waar een aantal hogere echolon figuren zonder meer een feestje voor zullen geven dan is dat de dood van mij. Ja hoor, ik voel de emotie al zo lang van hun kant, zij hopen zo hartgrondig dat dit recalcitrante figuurtje dood gaat. Maar helaas, tot nu toe heb ik daar niet veel zin in. Andere keer misschien, eerst hebben we op korte termijn de langverwachtte 'showdown' rechtszaak die gaat over het vernietigen van een gebouw.

Maar ik dwaal af, graag wil ik als eerste vermelden dat ik vandaag eigenlijk helemaal niets gepland had ofzo. Het was een opwelling en het was leuk, ja ja agentjes het was leuk. Jullie routineus weer zo'n bonnetje schrijven en ik leg deze thuis gewoon boven op de stapen met andere verkeers bonnetjes. De hogere echolons weten toch wel dat ik niet ga betalen en als ze mij in een cel stoppen dat er dan vliegtuigjes uit vreemde luchten kunnen donderen. Dat kan... No problemo!
Laat ik de routes even kort beschrijven:

Eerste keer: Vanaf de Paterwoldse weg naar rechts richting Stadspark rotonde. Dan naar rechts en voor het Gasunie gebouw langs (opm: deze route keuze is simpelweg een belangrijke 'trigger' wat mij betreft).
Na de verkeerslichten cq stoplichten gewoon rechtdoor en verderop weer rechtsaf afslag Peizerweg.

Dan weer richting Paterwoldseweg en ik vervolg tevreden mijn skeeler proces. Maar potverdorie ik kom de ringweg weer tegen, ja daar is ze weer. En ze fluisterd in mijn oor van 'Oh Reinko ach toe, nog een keer. Oh Reinko asjeblieft oh asjeblieft doe gewoon van "Fuck the queen"'.
En ik probeer heel intelligent te doen, net als dat Balkenende lulletje altijd doet, maar het helpt niets. Die ringwegslet het is net alsof haar natte kut mij gewoon naar binnen zuigt en ik kan haar niet weerstaan.. Ik ga: 

Tweede keer: Weer richting rotonde maar voordat ik de rotonde bereik ga ik tegen de rijrichting in richting Julianaplein. Ik ga 'Fuck the queen' doen...
Wel een beetje flauw omdat er geen verkeer is vanwege de verbouwingen dus deze keer telt 'niet echt'. 
Bij het Julianaplein aangekomen kies ik voor de 'meegaande rijrichting' en het plan is om dan de eerste afslag te nemen naar de Hereweg. 

_____________________________

Tot zover de route beschrijvingen (vreemd soort van 'road map' overigens), laten wij even kijken naar specifieke gedragingen van mede weggebruikers. Dat is namelijk altijd zeer interessant, jawohl das ist sehr wichtig.

_____________________________

Leuk feit één: Eerste route, vlak voordat ik de afslag richting Peizerweg nam kreeg ik het volgende onthaal van een togemoetkomende vrachtauto chauffeur: Één keer toeteren en een grote 'thumbs up' zoals dat op z'n Engels heet. Verder alleen standaard verkeersgedrag geobserveerd.

Leuk feit twee: Tweede route vlak voordat ik bij het Julianaplein aankwam ging een auto significant minder snel rijden om naar mij te kijken. Tegen de inzittenden deed ik van 'shhhh' (met je wijsvinger loodrecht over je lippen en de betekenis van dit gebaar is 'stil zijn!!').
De inzittenden van deze personen automobiel (einen PAM, Personen Auto Mobiel auf Deutsch) gaven duidelijk signalen terug van 'natuurlijk!'.

Misschien was het de afleiding van feit nummer twee, misschien was mijn aanrijdroute zodanig dat ik 'hun' niet zag en misschien lette ik teveel op het verkeer om zo snel mogelijk het Julianaplein over te kunnen steken. Ik weet het niet, wel weet ik dat ik voor de eerste keer echt gesnaaid werd door de politie. En dat is leuk feit nummer drie:

Leuk feit drie: Oeps, dat ding daar verderop is geen medewerker van die mobiel hijskranen. Dat is een geuniformeerde medemens! Dit is duidelijk een exemplaar dat ik kan classificeren als een zogenaamde 'motermuis'. Dat is leuk want ik heb nog een rits aan openstaande bekeuringen en als alles goed is moet ik nu in de cel en heb ik geheel automatisch mijn gewenste vliegtuigje.. Zal dit gebeuren? Nou het volgende gebeurde:

-Geüniformeerde medemensch-: 'Hee jij daar! Stoppen' (medemensch wijst op een plek voor zijn voeten).

-De Snelste Kogel Op Aarde-: 'Maar ik kan makkelijk wegkomen!' (Wijst op de makkelijke onsnappingsroute) 'En je motor staat wel 100 meter weg!'

-Geüniformeerde medemensch-: 'JIJ DAAR! STOPPEN!' (medemensch wijst wederom naar bovengenoemde plek, echter nu zijn de bewegingen wat sneller en uitbundiger) De Snelste Kogel wikt en weegt, heeft de Snelste Kogel zin in een achtervolging? Ja, daar heeft de Snelste Kogel wel zin in...
En de Snelste Kogel weet ook dat het hem waarschijnlijk wel zal lukken om 'veilig' thuis te komen en dat daarna de medemenschen op den motor ineens het bericht van hogerhand krijgen van 'Geen arrestatie!' Dat weet de Snelste Kogel. Dus wat gaat hij doen?
Ach de Snelste Kogel heeft al zoveel bekeuringen netjes niet betaald voor al zo lange tijd nu. Nog sterker; de Snelste Kogel heeft zelfs al 14 maanden geen enkele energie nota betaald van de energie leverancier maar hij heeft nog steeds energie. Anders was je immers niet snel en zeker niet een zogenaamde 'Snelste Kogel'. 

-De Snelste Kogel Op Aarde-: 'xxx XXX!' (Censura on Domincus) 'Ik wist niet dat jullie hier stonden! xxx!' (Heel eventjes overweegt de Snelste Kogel een heftige en éénduidig dodelijke aanval op de medemensch maar snel laat hij dit voornemen weer vallen. Want de Kogel weet dat als hij in leven blijft hij op bekwame en vakkundige wijze nog veel meer horigen aan den Slijm Wormen kan vernietigen, heftig en hard en soms dan zegt het van 'BOEM!')

-Geüniformeerde medemensch-: 'Ausweiss bitte.' (In het nederlands is dit: 'Heeft u misschien een legitimatie bewijs bij u?')

En zo voort en zo voort, het was verder heel leuk en gezelling. Natuurlijk moest ik een paar kleine zogenaamde 'psychologische grapjes' uithalen en ik moet toch zeggen dat de agent zich kranig hield en dan kan ik verderop heel mooi bewijzen.
Hoewel er nog veel meer mooie details door de Kogel zijn waargenomen (Waarom was er bijvoorbeeld geen controle op openstaande bekeuringen enzo?) gaan we naar (ironisch) leuk feit nummer vier:

Leuk feit vier: Heel mooi en van zo grote kracht in ironische zin waren de volgende woorden van een geheel andere medemensch in uniform. Deze woorden waren als volgt:

Wij willen niet dat u een ongeluk krijgt.

Dat is zo mooi, gewoon zo mooi. En volgens mij was het ook nog een helemaal serieus bedoeld, het was niet eens ironisch...
Ach laiverd, mijn 'daggemiddelde' staat in de laatste 22 maanden op ongeveer 6 a 7, zes tot zeven per dag en nu zijn ze dood. Vroeger waren ze nog in leven maar nu zijn ze dood en dat alleen omdat ik netjes en zorgvuldig doorschrijf. En dat schrijven is allemaal wel leuk en inderdaad is het een feit dat het langjarig gemiddelde aan burgerdoden door aanslagen wel dalende is maar je kan niet altijd in een bull market zitten zoals dat heet. 

Nee, dat kan niet. Maar ik ga nu eerst weer even wat skeeleren en pas later zal ik dit afmaken. Sorry, tot updates zogezegd.

_____________________________

Ja eindelijk (11 oktober) is de update daar:  

Ja eindelijk is die update daar dan toch, kijk gewoon naar de woorden van hierboven van einde juli en weet dat ik toen al wist dat augustus een bloedige maand zou worden.
En eindelijk kan ik laten zien waarom ik de snorremans motormuis in kwestie (de Geüniformeerde Medemensch die als eerste even met mij wilde praten) wel een leuke lijfwacht zou vinden indien dit ooit eens nodig zou kunnen zijn. Maar goed, na een paar maanden wachten kan ik de andere Medemenschen laten zien waarom deze motormuis zich kranig hield! (Dat was immers beloofd hierboven ruim twee maandjes terug en een hele zoot bommen geleden.). Kijk naar zijn handschrift, hij heeft netjes geen stress en daarom vertrou ik deze man met een wapen (want bij sommige andere agentjes heb ik soms wel eens mijn twijfels over dit aspect van onze samenleving). 

Titel: Dit betalen of ga ik 'zitten' & wat denkt u?

Nou, niet slecht toch? Prima handschrift gegeven de omstandigheden en zo vlak voor al dat bloed dat in augustus zal gaan vloeien...
Man man, ik kan je zeggen dat ik 'stress' had op dat moment en dat ik met mijn grapje van hierboven 'Zal ik een éénduidige korte en heftige aanval doen?' eigenlijk helemaal geen grapje was, het ging echt even door mij heen op dat moment...

Nu kap ik met deze update, als er Geüniformeerde medemenschen zijn die dit lezen dan kan ik deze Geüniformeerde medemenschen het volgende zeggen:

Waar zijn jullie nou eigenlijk mee bezig al die tijd? Snap je er nog steeds geen hout van? En wat vonden jullie nou van die augustusmaand en vooral van die laatste twee 'grote klappers'? En vraag eens aan uw management wat een '50 knaller' is, dat zou wonderen kunnen doen...

Einde updatus_dezus

  

 
 
 
 

 

 

 

===============================================================

      Top of page      Home page      Story index      Timeline index      Birth of Kweb index          

===============================================================